الرئيسية » اخبار » فصائل الجبهة الجنوبية تقاطع الأستانا
Participants attend the fourth round of Syria peace talks in Astana on May 4, 2017. / AFP PHOTO / STANISLAV FILIPPOV / “The erroneous mention[s] appearing in the metadata of this photo by Stanislav FILIPPOV has been modified in AFP systems in the following manner: [May 4] instead of [May 5]. Please immediately remove the erroneous mention[s] from all your online services and delete it (them) from your servers. If you have been authorized by AFP to distribute it (them) to third parties, please ensure that the same actions are carried out by them. Failure to promptly comply with these instructions will entail liability on your part for any continued or post notification usage. Therefore we thank you very much for all your attention and prompt action. We are sorry for the inconvenience this notification may cause and remain at your disposal for any further information you may require.”

فصائل الجبهة الجنوبية تقاطع الأستانا

أعلنت فصائل الجبهة الجنوبية التابعة للجيش الحر بسوريا عدم المشاركة في الجولة المقبلة، وذلك قبل أيام قليلة على انعقاد لقاء أستانا المقرر في 4 و5 يوليو.

وقالت الفصائل في بيان صدر الجمعة، إن الدول الضامنة غير قادرة على إيقاف القتال، فيما تحولت مناطق خفض التوتر إلى مناطق تصعيد.

وأضافت أن النظام استغل فترات الهدن ووقف إطلاق النار للتجهيز وتنفيذ عمليات همجية باتجاه مناطق مختلفة من سوريا، وأشارت إلى أن التسريبات التي تخرج تُظهر أن الغاية من المؤتمر تقسيم سوريا.

يذكر أن وزير الخارجية الكازاخستاني، خيرت عبد الرحمنوف، كان قد أعلن الأسبوع الماضي أن روسيا وتركيا وإيران والأردن أكدوا مشاركتهم في لقاء أستانا المرتقب حول سوريا، كما أكد المبعوث الأممي الخاص إلى سوريا ستيفان دي ميستورا مشاركته أيضا.

شاهد أيضاً

الحسكة.. مظاهرات في “الشدادي” تنديداً بممارسات “قسد”

تظاهر العشرات من المدنيين، اليوم السبت، من أهالي قرية اللهيب في مدينة الشدادي بريف الحسكة ...

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *